Lihtne lugu

Olen alati imetlenud inimesi kes suudavad olla püsivad, algatusvõimelised ja originaalsed.
Justkui ise tunnen nendest omadustest kõige rohkem puudust. Mind on küll "süüdistatud" liiga kõrges enesekriitikas, kuid sellegipoolet võtkasin neid omadusi ämbriga juurde.

Teen seda mida tahaksin osata!

Wednesday, January 6, 2010

Ciabatta


Minu vaieldamatu lemmik on ciabatta. Murdun kui mu toidulaual on ciabatta kõrval hea vein, balsamico-oliiviõli, juust, oliivid, artišokk ja tomatid. Olen ise ciabattat korduvalt teinud, kuid tulemus oli alati sama- kord polnud õigeid mulle, siis jälle koorik liiga kõva või  maitse polnud just nii nagu vaja jne jne. Mind päästis jälle Jim L. Kuna ciabatta nõuab väga niisket ahju, et tekstuur tuleks õige, siis appi tuleb kaanega savinõu. Mina soetasin endale Römertopfi küpsetuspoti ja sain just sellise tulemuse mida olin alati taga ajanud-  Ciabatta.
Retsept:
400 gr jahu
1/4 tl kuivpärmi
8gr soola
350 gr vett

Sega ained kergelt kokku ja jäta sooja kohta 12-18 h kerkima. Peale esimest kerkimist kalla mullitav tainas jahusele tööpinnale ja kasuta venitustehnikat e lapid ühtepidi kokku, siis venitad ja lapid teispidi kokku.  Tainas on suhteliselt vedel e venituste ajal pead pidevalt puistama jahu. Mina tegin sellest kogusest 2 pätsi. Jäta rätiku alla veelkord kerkima 1-2 h. Peale teise kerkimise lõppu ca 45 min. valmista ette savinõu. Aseta see koos kaanega15 min. külma vette ning peale seda tõsta külma ahju ja keera kuumus 250 kraadile. Peale 30 min eemalda pott ahjust (ettevaatust pott on väga väga tuline ja kuum aur võib kätt põletada), vala ettevaatlikult tainas savipotti, sulge kaas ja aseta ahju 20 minutiks. Peale seda eemalda kaas ja jäta veel 10-20 min.  Kui teed 2 pätsi siis jäta kaas ahju e kuni teise pätsi tegemiseni. Tõsta ciabatta ahjurestile jahtuma ja vala vormi teine päts, sulge kaas ja küpseta samamoodi. Enne lõikamist/murdmist lase kindlasti jahtuda. Minu lemmikud mullid olid täiesti olemas.Jipiiiiii

No comments:

Post a Comment